streda 2. októbra 2013

Cesta po južnom Nórsku


     Môj ďalší príspevok bude o Nórsku. Pred dvoma týždňami sme sa s mojou nórskou partiou vybrali na 4-dňový výlet. Plánovali sme to minimálne pár týždňov. Zabookovali sme si krásny domček vo vysokohorskom prostredí, prenajali autá a vybrali sme sa...


    Naším cieľom bolo juhovýchodné Nórsko, okolie mesta Stavanger. Kedže ja som od Osla cca hodinu smerom na sever, cesta nám zabrala skoro polovicu dňa (trasa okolo 700 km).

    Všetko išlo ako malo, už sme všetci unavení odpočítavali minúty do cieľa. Ako vravím, nešťastie je zlá vec, pred nami kolóna áut. Autá sa začali otáčať, tak nám neostalo nič iné ako nájsť, čo najrýchlejšiu a inú cestu. GPS zavelilo rovno 3 km, potom doprava 60 km. To sme ešte nevedeli, čo nás čaká. Tma, úzka cesta, ledva pre jedno auto, sama zákruta, kopec, po pravej strane skaly, po ľavej strane rieka, pred nami ovce. Poviem Vám nebolo mi všetko jedno. Čo sme sa celou cestou dohadovali, kto bude v strede, vtedy som bola tomu najviac vďačná, že tam sedím.

     Po hodine hľadania sme konečne dorazili na miesto. Celá vyľakaná z cesty, som sa šla vybaliť na izbu. Podkrovná izba. Na jednej strane drevená mreža, za tým stolík. Reku fajn. Ako z hororu. Baby zvedavé, že sa idú pozrieť, čo tam je. Detská stolička. Lopta. Reku fajn po druhý krát. :D
Druhý deň sme šli navštíviť jedno prekrásne miesto, Kjerag.

Kjerag, zdroj: web
25 km pred cieľom uzavretá cesta. Dôvod? Padnutá skala. Nezostávalo nám nič iné, len si nájsť náhradný program, keďže kompu sme už nestíhali. Navštívili sme teda okolité mesto Stavanger
Tretí deň, výlet na Preikestolen, ďalšie prekrásne miesto v Nórsku.

Preikestolen, zdroj: web

Vonku lejak, pred nami 4 hodinová túra, ale nepredbiehajme...
     Dorazili sme na miesto, odkiaľ sme sa mali kompou preplaviť pod skalu. Čakáme v aute, keď sa zrazu všetci začali otáčať.
Prší, vzdali to?
Nie!
"Kompa sa pokazila, nevieme Vám povedať, kedy bude znovu pojazdná".
To snáď nie, čakali sme dve hodiny, bohužiaľ nič sa neudialo.
Znovu sme navštívili mesto Stavanger. Môžem odporučiť jedno prekrásne ropné múzeum.Nikdy som múzea nemusela, ale po tomto odvolávam toto moje prehlásenie.





Toľko atrakcii a ako zadarmo. Strávili sme tam asi 4 hodiny. Dobre, ale aby sme sa nemali dlho príliš super, po príchode na parkovisko sme si našli pokuty na autách, a nie malé. Už sme sa len zasmiali. 
Aby sme aspoň niečo navštívili, pobrali sme sa na blízke ostrovy. Ako to tam vyzeralo si môžte pozrieť na fotke. ;)

    
    Takže takto sme strávili náš 4-dňový výlet. Jednoducho videli sme nič. Nič, čo sme plánovali. Ale môžem povedať, že aj tak to stalo zato. Nórsko je jedna prekrásne krásna krajina! Však posúďte sami. 
Ak sa niekomu podarilo navštíviť tieto miesta, napíšte, aké to bolo. Som veľmi zvedavá! Dúfam, že aj mne sa to niekedy podarí :) 







Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára